Nieuwsbrief week 15
Honderd VNAB lopers over de kwart marathon finish
Op zondag 10 april, tijdens de NN Rotterdam Marathon, vond de negende editie van de VNAB kwart marathon plaats. Sinds 2019 weer voor het eerst op de vertrouwde datum in april. Bijna 100 sportievelingen kwamen over de finish in het feloranje VNAB shirt na 10,55 km hardlopend volbracht te hebben.
Lees verder
2021 is een recordjaar van overnames binnen het verzekeringsintermediair
Binnen de markt van het verzekeringsintermediair is de interesse van kopers ook in 2021 onverminderd groot gebleven. Over geheel 2021 is het totale transactievolume meer dan € 1,8 miljard, waardoor 2021 een recordjaar is qua overnames binnen het verzekeringsintermediair; zo blijkt uit de Overnamemonitor Verzekeringsmarkt H2-2021 die BHB Dullemond Overnames en Advies B.V deze week uitbracht.
Lees verder
Kom met korting naar de cursus Letselschade & Sociale Zekerheid
Bij de afwikkeling van letselschadeclaims hebt u te maken met vragen op het gebied van sociale zekerheid. Vragen over vervoer, wonen, zorg, arbeid, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid kunnen vroeger of later een rol spelen in een letselschadedossier. +650 vakgenoten volgden de cursus Letselschade & Sociale Zekerheid. Bent u de volgende?
Lees verder
Stijging van aantal verkeersslachtoffers met ernstig letsel
In tien jaar tijd is het aantal verkeersslachtoffers met ernstig letsel (2012-2021) met 18 procent gestegen, dit blijkt uit een recent onderzoek van VeiligheidNL, het kenniscentrum voor letselpreventie. Op de Spoedeisende Hulp (SEH) zijn In 2021 zijn 110.000 verkeersslachtoffers behandeld waarvan 66.600 personen met ernstig letsel. Van de slachtoffers met ernstig letsel is een derde een fietser van 55 jaar of ouder.
Lees verder
VJPP organiseert lezing 'Klachten en Beperkingen'
Op donderdag 12 mei organiseert de Vereniging Jonge Professionals Personenschade (VJPP) weer de eerste fysieke lezing zonder restricties in evenementenlocatie Scheltema Leiden.
Lees verder
Wereldwijde vraag naar fusies en overnames blijft sterk
De wereldwijde fusie- en overnameactiviteit (M&A) is in 2022 sterk van start gegaan: het aantal afgeronde deals met een waarde van meer dan 100 miljoen dollar in het eerste kwartaal, overtreft dezelfde periode vorig jaar.
Lees verder
16 geslaagden voor de RMiA-overgangsregeling
Sinds 1 september 2019 zijn de registers van Makelaars in Assurantiën (RMiA) en Adviseurs in Assurantiën (RAiA) samengevoegd tot één nieuw register: het nieuwe RMiA. Naast een hoger kennisniveau van zowel makelaars als adviseurs in assurantiën, heeft het nieuwe register ook als doel om aantrekkelijker te worden voor nieuwe leden die zich verder willen ontwikkelen dan het wettelijk minimum van de Wft.
Lees verder
Fiets- en e-bikediefstallen in 2021 enorm gestegen
Uit de Veiligheidsmonitor 2021 blijkt dat er vorig jaar 553.116 fietsen en e-bikes zijn gestolen. In 2019 waren dit er nog 387.127. Het aantal diefstallen is nu met150.000 toegenomen. Dit melden S.A.F.E. en Bureau Beke op basis van deze Veiligheidsmonitor. De oorzaak heeft onder andere te maken met corona. De mensen zijn meer gaan fietsen in coronatijd, waardoor de diefstalmogelijkheden stegen.
Lees verder
Usain Bolt blijft in de vakantiemodus door Allianz Direct
Naast een auto- en woonverzekering heeft Allianz Direct nu ook een reisverzekering. In de nieuwe Allianz Direct commercial wordt duidelijk wat er tijdens je vakantie allemaal mis kan gaan: thuis, met zijn auto, maar ook op reis. Dit is geen probleem voor Usain Bolt, want hij weet dat je bij Allianz Direct alles makkelijk en direct kan regelen.
Lees verder
TIIN Capital investeert € 4,5 miljoen in InsurTech bedrijf Eye Security
TIIN Capital’s fonds Dutch Security TechFund en Eye Security maakten vandaag bekend succesvol een investeringsronde van € 4,5 miljoen te hebben afgesloten. Het beschikbaar gestelde kapitaal zal worden gebruikt om de verdere groei mogelijk te maken en om de dienstverlening van het bedrijf verder uit te rollen in Europa. Met de kapitaalinjectie kan het bedrijf verder groeien.
Lees verder
Nieuwe merkcampagne voor Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden start vandaag met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering. Een campagne die over kansen en mogelijkheden gaat in plaats van over risico’s, juist ook op momenten dat er in je leven iets verandert.
Lees verder
Copyright 2024 - EMG b.v. Contactgegevens
U ontvangt deze e-mail omdat u staat ingeschreven op de Nieuwsbrief van SCHADE magazine. Indien gewenst kunt u zich afmelden door hier te klikken. redactie@schade-magazine.nl
040 - 8428716